Sociálna služba v jedálni sa poskytuje fyzickej osobe s trvalým pobytom na území mesta Žilina, ktorá:
a) nemá zabezpečené nevyhnutné podmienky na uspokojenie základných životných potrieb, b) má ťažké zdravotné postihnutie alebo nepriaznivý zdravotný stav, c) dovŕšila dôchodkový vek.
Súčasťou žiadosti je aktuálne rozhodnutie o výške poberaného dôchodku vydané príslušnou sociálnou poisťovňou.
Jedáleň môže poskytovať stravovanie aj prostredníctvom donášky stravy do domácnosti fyzickej osoby:
ktorá má ťažké zdravotné postihnutie alebo nepriaznivý zdravotný stav,
alebo dovŕšila dôchodkový vek (na základe odporučenia obvodného lekára). Stravovanie v jedálni a stravovanie prostredníctvom donášky stravy do domácnosti sa poskytuje v súlade s § 58 zákona č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov a Všeobecne záväzného nariadenia č. 7/2023 v platnom znení.
Donáška (dovoz) stravy do domácnosti je poskytovaná v závislosti od voľných kapacít a organizačných možností poskytovateľa sociálnej služby.
Občan podá písomnú žiadosť o poskytnutie stravovania v jedálni do klientskeho centra na prízemí Mestského úradu v Žiline. Súčasťou žiadosti je aktuálne rozhodnutie o výške poberaného dôchodku vydané príslušnou sociálnou poisťovňou. Podľa výšky príjmu, zamestnanec odboru sociálneho a bytového na mestskom úrade, klientskom centre, žiadateľovi určí výšku úhrady za poskytnutú sociálnu službu v jedálni, ktorá je stanovená v šiestich pásmach. Výška úhrady za sociálnu službu v jedálni sa určuje na základe príjmu a to nasledovne:
Pásmo
Mesačný príjem prijímateľa sociálnej služby v EUR
Úhrada prijímateľa sociálnej služby v EUR
1.
do 250,00
2,20
2.
od 250,01 do 350,00
2,50
3.
od 350,01 do 450,00
2,80
4.
od 450,01 do 550,00
3,20
5.
od 550,01 do 650,00
3,60
6.
od 650,01
3,90
S účinnosťou od 01.06.2024
Predaj stravných lístkov v ďalších termínoch:
do 5. dňa v mesiaci sa úhrada za sociálnu službu v jedálni nebude realizovať z dôvodu mesačného vyúčtovania za predchádzajúci mesiac.
V prípade technických problémov alebo nepredvídaných okolností týkajúcich sa času úhrady sociálnej služby v jedálni, si vyhradzuje jedáleň právo na operatívne zmeny, ktoré budú vo forme oznamu zverejnené pre stravníkov v jedálni a denných centrách, ktoré slúžia na výdaj stravy.