Pre oblasť kultúry
- európsky profil mesta,
- aktivity skúmajúce lokálnu identitu mesta a jeho jednotlivých častí,
- významné podujatia s viacročnou tradíciou,
- kultúrne aktivity kultivujúce komunitné spolužitie, kritické myslenie a toleranciu,
- podpora aktivít a podujatí v priestore novozriadeného Kreatívneho trhoviska.
Pre oblasť športu
- aktivity zamerané na nešportujúcu mládež,
- rozvoj masového športu detí, mládeže a dospelých,
- podpora významných medzinárodných športových podujatí,
- rozvoj dobrovoľníctva a darcovstva (filantropie), zapájanie dobrovoľníkov,
- podpora organizácie športových turnajov a súťaží v tradičných a netradičných športoch na pôde mesta Žilina.
Podpora športovej činnosti pre registrovaných športovcov len v sekcii ŠPORTOVÉ DOTÁCIE!!!
Pre oblasť sociálnu a zdravotnú
- aktivity zamerané na potláčanie násilia páchaného v rodinách a pomoc týraným ženám a ich deťom (poradenstvo, krízové bývanie, právna pomoc a pod.),
- začleňovanie do spoločnosti, podpora a odstraňovanie bariér pre ľudí so zdravotným postihnutím,
- sociálna inklúzia osôb ohrozených sociálnym vylúčením, vrátane soc. služieb pre ľudí z Bratislavskej aj ľudí bez domova,
- zvyšovanie kvality života a podpora poskytovania zdravotných a sociálnych služieb pre seniorov, chorých, opustených a ťažko zdravotne postihnutých občanov mesta Žilina,
- rozvoj dobrovoľníctva a darcovstva (filantropie), zapájanie dobrovoľníkov,
- rozvoj komunitných služieb v meste Žilina,
- podpora svojpomocných skupín sociálne ohrozených občanov mesta Žilina,
- aktivity zamerané na potláčanie zneužívania návykových látok,
- rozvoj aktivít seniorov.
Pre oblasť vzdelávania
- projekty zamerané na schopnosti mladých ľudí, posilnenie ich kritického myslenia, komunikačných zručností a osobnostný rozvoj,
- vzdelávanie učiteľov, detí a verejnosti v oblasti inklúzie a inakosti,
- projekty zamerané na hodnotové vzdelávanie, sebapoznávanie a rozvoj aktívneho občianstva – zapájanie sa do života v rámci školy a komunity,
- projekty zamerané na personalizáciu vzdelávania, rozvoj vnútornej motivácie a samoštúdium – schopnosť žiakov samostatne plánovať, realizovať a hodnotiť učebný proces,
- projekty zamerané na rozvoj prírodovednej gramotnosti, ekológie a digitálnej transformácie prostredníctvom zážitkového vzdelávania a bádateľských aktivít.
Pre oblasť životného prostredia a verejného priestoru
- ochrana a rozvoj biocentier nadregionálneho, regionálneho i miestneho významu,
- ochrana a rozvoj nadregionálnych, regionálnych i miestnych vodných biokoridorov,
- progresívne nakladanie s odpadom; triedenie, recyklácia, kompostovanie, eliminácia plastového odpadu a výchova k predchádzaniu vzniku odpadu,
- revitalizácia rekreačno-oddychových zelených zón, komunitných a úžitkových záhrad, podpora vzniku nových zelených komunitných areálov, zeleň do centra mesta,
- ochrana ovzdušia,
- vytváranie turistických a náučných chodníkov,
- pomoc zvieratám; kastračné programy, ochrana vtáctva a hmyzu,
- opatrenia na zadržiavanie dažďovej vody v prostredí; vsakovacie systémy, jazierka, hrádzky, dažďové záhrady, zelené strechy,
- boj s inváznymi rastlinami, ich monitoring a likvidácia v dlhodobom horizonte.