-
Martina Bohačiaková
Zamestnanec MsÚ
+421417063213 martina.bohaciakova@zilina.sk
Poskytovanie sociálnej služby - monitorovanie a signalizácia potreby pomoci
Forma agendy | Občan |
---|---|
Sekcia | Odbor sociálny a bytový |
Monitorovanie a signalizácia potreby pomoci je sociálna služba poskytovaná fyzickej osobe, ktorá má nepriaznivý zdravotný stav s cieľom zabrániť vzniku krízovej sociálnej situácie alebo zabezpečiť jej riešenie.
Potrebu poskytovania sociálnej služby fyzická osoba preukazuje potvrdením poskytovateľa zdravotnej starostlivosti.
Monitorovanie a signalizáciu potreby pomoci zabezpečuje na základe Zmluvy o spolupráci pri poskytovaní služby domáceho tiesňového volania ASSR – Asociácia samaritánov Slovenskej republiky, s.r.o., r.s.p., Plaveč, prostredníctvom služby 24 – hodinového monitoringu a dispečingu pre jednotku domáceho tiesňového volania Neat NOVO IP/GSM.
Cieľová skupina:
- služba sa poskytuje fyzickej osobe – obyvateľovi mesta Žilina, na území mesta Žilina, ktorý má nepriaznivý zdravotný stav, preukázaný potvrdením poskytovateľa zdravotnej starostlivosti
Princíp fungovania:
MONITORING
– individuálne monitorovať a adekvátne reagovať na výzvu jednotky SOS gombík aktivovanej u fyzickej osoby domácom prostredí,
– vykonávanie krízovej intervencie – poskytovanie pomoci pri náhle vzniknutej krízovej situácii, bezodkladné kontaktovanie osoby pre informovanie o krízovej situácii.
Pri vzniku neočakávanej situácie vyžadujúcej si potrebnú pomoc fyzická osoba jednoducho zatlačí tlačidlo, ktoré má neustále pri sebe (zavesené na krku, alebo na zápästí). Týmto sa odošle signál tiesňového volania na domácu základnú jednotku – hlasovú centrálu vybavenú citlivým mikrofónom a hlasitým reproduktorom, ktorá je pripojená v domácnosti seniora. Prostredníctvom zariadenia sa odošle poplachový signál a zaháji sa ihneď komunikácia klienta s dispečingom. Operátor dispečingu má pritom identifikáciu volajúceho účastníka a súčasne sa mu na obrazovke počítača zobrazí informácia o volajúcom (meno, adresa, kontakt na príbuzných, informácia o kontaktnej osobe, základné údaje o zdravotnom stave…. ) v rozsahu akom boli zaevidované do databázy.
Odborne spôsobilý personál dispečingu vyberie najvhodnejší spôsob riešenia pomoci pri vzniknutej situácii. V prípade potreby je možné telefonicky kontaktovať najbližšiu rodinu, prípadne kontaktnú osobu určenú uvedenej identifikačnej karte.
Mesačný poplatok za služby 24 – hodinového monitoringu a dispečingu pre jednotku domáceho tiesňového volania vo výške 6,00 Eur hradí klient na účet ASSR.