Nová vizuálna identita Žiliny sa inšpiruje dôležitými prvkami mestskej histórie

Žilina vstupuje do novej éry komunikácie. Po prvýkrát v histórii bude mať jednotnú, profesionálne pripravenú vizuálnu identitu, ktorá spája moderný dizajn s tradičnými prvkami mesta. Nový grafický systém vychádza z charakteristických žilinských laubní a prináša mestu výrazný a ucelený vizuálny jazyk.
Zavedenie novej vizuálnej identity posúva Žilinu medzi mestá, ktoré dbajú na profesionálnu komunikáciu a moderný marketing. Tento krok posilňuje značku mesta, zvyšuje dôveryhodnosť samosprávy a umožňuje efektívnejšie prezentovať kultúru, projekty aj strategické zámery. „Významným prínosom je vytvorenie originálneho mestského písma s názvom Žilina Laubne a Žilina Text, ktoré je inšpirované rytmom arkád Mariánskeho námestia a bude používané výhradne mestom. Ide o jedinečný prvok, ktorý Žilinu výrazne odlíši od iných miest a posilní jej vizuálnu prestíž,“ vyjadril sa primátor Žiliny Peter Fiabáne.
Samospráva bude odteraz komunikovať aj pod novým logom. To sa skladá z názvu mesta v novom nadpisovom písme, vďaka čomu pôsobí čisto, moderne, jednoducho a odkazuje na lokálnu identitu bez zbytočných ornamentov. Novým vizuálnym prvkom je aj laubňová vlnovka – minimalistický grafický motív inšpirovaný arkádami, ktorý bude výrazným nositeľom vizuálneho štýlu mesta. Tradičné farby zelená a žltá zostávajú zachované, no dizajnéri ich prispôsobili súčasným štandardom. Nové odtiene zvyšujú kontrast, čitateľnosť a sú optimalizované pre digitálne prostredie, čo je kľúčové pre komunikáciu na sociálnych sieťach a webových platformách.
Nová vizuálna identita Žiliny sa po prvýkrát objavila v grafike tohtoročných vianočných trhov. Jej prvky môžu obyvatelia aktuálne vidieť na informačných tabuliach v centre mesta, na reklamných plochách pri zastávkach MHD, na banneroch hlavného pódia aj na plagátoch žilinských sociálnych sietí. Mesto bude túto novinku postupne zavádzať vo všetkých oblastiach svojej komunikácie.
„Veríme, že nová vizuálna identita osloví všetkých Žilinčanov, nájdu v nej odraz svojho mesta a jeho histórie, a že sa s ňou stotožnia pri každodennej prechádzke po centre, pri návšteve kultúrnych podujatí či pri sledovaní mestských informačných kanálov,“ doplnil primátor.
Výzvu na predkladanie grafických návrhov jednotného vizuálneho jazyka pre modernú a profesionálnu prezentáciu Žiliny vyhlásila radnica v marci tohto roka. Do prvého kola súťaže bolo zaslaných 18 návrhov, z ktorých porota vybrala päť postupujúcich. V júni, po posúdení predložených skíc, označila za víťaza tím dizajnérov Michal Tornyai, Barbara Kowalczuková, Robert Finkei a Michal Chrastina. Štvorica grafikov spoločne pripravila novú vizuálnu identitu mesta inšpirovanú žilinskými laubňami a vystavanú na štyroch hlavných prvkoch. Celkové náklady na projekt predstavujú 27 600 eur.
Materiály k novej vizuálnej identite mesta Žilina nájdete tu: Nová vizuálna identita mesta | Flickr