Mestský úrad Žilina sa rozhodol po získaní titulu Efektívny užívateľ modelu CAF (august 2022) pokračovať v implementácii tohto systému manažérstva kvality v druhej fáze udržateľnosti / jún – júl 2023
Mestský úrad Žilina sa rozhodol po získaní titulu efektívny užívateľ modelu CAF (august 2022) pokračovať v implementácii tohto systému manažérstva kvality v druhej fáze udržateľnosti.
Po získaní titulu Efektívny užívateľ Modelu CAF 30. augusta 2022 začal Mestský úrad v Žiline (ďalej len MsÚ) v máji 2023 s implementáciou druhej fázy – Fáza udržateľnosti modelu CAF. V druhej fáze bude garantom modelu CAF opäť Ing. Michal Berger, prednosta MsÚ. Garant v apríli 2023 vymenoval pre fázu udržateľnosti nového metodika, ktorým sa stal Mgr. Richard Hulín, referent manažérskych systémov MsÚ. Metodik modelu CAF začal po poverení prednostom úradu v máji 2023 komunikovať s CAF centrom ÚNMS o zámere Mestského úradu Žilina pokračovať druhou fázou implementácie Modelu CAF. MsÚ v snahe zabezpečiť bezproblémový priebeh implementácie druhej fázy a z dôvodu obsadenia pozície metodika modelu CAF zamestnancom, ktorý sa nezúčastňoval prvej fázy, uzatvorilo dohodu o vykonaní práce s externým konzultantom modelu CAF Ing. Jánom Čupkom. Vedenie mesta a MsÚ vyčlení počas celého obdobia implementácie na tento účel dostatočné personálne, organizačné a finančné prostriedky.
Na prvom pracovnom stretnutí garanta, metodika a konzultanta v máji 2023, bol po zaškolení metodika a preškolení garanta spoločne prediskutovaný a prijatý harmonogram implementácie fázy udržateľnosti na obdobie 2023-2024, ktorého zavŕšením by malo byť v auguste 2024 obhájenie titulu Efektívneho užívateľa modelu CAF. Metodikovi sa podarilo zostaviť nový 10 členný CAF tím zložený zo zamestnancov MsÚ, v ktorom boli zastúpení členovia z CAF tímu z prvej fázy doplnení novými členmi.
Cieľom implementácie fázy udržateľnosti modelu CAF na MsÚ Žilina je pokračovanie interného zlepšovania, opätovné získanie celkového obrazu o fungovaní organizácie prostredníctvom samohodnotenia realizovaným vlastnými zamestnancami a následné definovanie nových námetov pre zlepšovanie v akčnom pláne, čoho výsledkom by malo byť zvýšenie kvality procesov vo všetkých oblastiach pôsobnosti. Skúsenosti z procesu a výsledkov implementácie prvej fázy modelu CAF priniesli podľa názoru primátora mesta a prednostu MsÚ reálne výsledky vo fungovaní úradu smerom k občanom mesta a zároveň aj v činnostiach vo vnútri úradu. Preto spoločne očakávajú, že výsledkom fázy udržateľnosti bude ďalší pozitívny prínos v zvyšovaní efektívnosti fungovania procesov MsÚ.