Do práce na bicykli sa počas júna v Žiline dopravovalo 679 súťažiacich v 198 tímoch
Obľúbená celonárodná súťaž Do práce na bicykli pozná víťazov. Kampaň, do ktorej sa každoročne zapájajú tisícky Slovákov, sa tento rok uskutočňovala od 1. do 30. júna. Tento rok v meste Žilina absolvovalo cestu do práce alternatívnymi ekologickými spôsobmi prepravy celkom 679 súťažiacich v 198 tímoch. Medzi súkromnými spoločnosťami s najvyšším počtom súťažiacich dominovala Franke Slovakia, z ktorej sa zapojilo jej 127 zamestnancov a vytvorili 33 tímov. Najviac 1 893 jázd absolvovali súťažiaci zo Scheidt & Bachmann. Medzi účastníkmi s najvyšším počtom najazdených kilometrov si prvenstvo tento rok odniesla Kia Motors Slovakia so 14 401,85 kilometrami.
Mesto Žilina vo výsledkoch nijako nezaostávalo za inými samosprávami na Slovensku. V počte súťažiacich i počte tímov obsadilo celkové tretie miesto, lepšia bola len Bratislava a druhý Martin. Počet odjazdených kilometrov – 101 456 zabezpečilo žilinskej samospráve rovnako tretie miesto spomedzi prihlásených miest na Slovensku.
Vyše 5 560 kilometrov absolvoval Transport team (SUNGWOO HITECH Slovakia), za čo sa umiestnil na prvom mieste. Druhí Bicykláci (ITW Slovakia) spoločne odjazdili 3 583 kilometrov a tretí tím s názvom Vajcia na pare (KIA MOTORS SLOVAKIA) dosiahol konečný výsledok 3 277 kilometrov. Prvenstvo v počte jázd si tento rok podelili dva tímy Ako nič Racing team (KIA MOTORS SLOVAKIA) a Transport team (SUNGWOO HITECH Slovakia) so 182 jazdami. Na treťom mieste sa umiestnili Včielky (Špeciálna Základná škola s materskou školou, J. Vojtaššáka 13) s počtom jázd 176.
Medzi individuálnymi súťažiacimi si tento rok prvenstvo v počte jázd odniesol Tomáš Polák z Ako nič Racing team, ktorý absolvoval celkom 60 jázd. Najviac 1 873 kilometrov tento rok odjazdil Juraj Hrabovec z tímu Prokrastinator.
V rámci bonusovej kategórie bol tento rok vyžrebovaný a hodnotnú vecnú výhru získal Ivan Tavač. Záverečné žrebovanie sa uskutočnilo spomedzi 388 súťažiacich, ktorí najazdili aspoň 2/3 ciest do práce a z práce na bicykli alebo počas súťaže najazdili minimálne 500 kilometrov.
„Som veľmi rád, že aj ďalší ročník súťaže Do práce na bicykli máme za sebou a s výbornými výsledkami pre Žilinu. Tretie miesto medzi samosprávami je zároveň ukazovateľom toho, že alternatívne spôsoby dopravy, ktoré sú bezemisné a šetrné k životnému prostrediu, majú v Žiline stále viac priaznivcov. Okrem toho, že zapojením sa do súťaže môžeme urobiť veľa dobrého pre svoje zdravie, podpora cyklistickej dopravy má aj širší rozmer. Ďakujem všetkým za účasť v kampani a blahoželám víťazným tímom či jednotlivcom. Úprimne si želám, aby stále viac obyvateľov nášho mesta preferovalo ekologické spôsoby prepravy a dopravy, k čomu, samozrejme, budeme ako samospráva vytvárať vhodné podmienky,“ podotkol žilinský primátor Peter Fiabáne.
Celoslovenskej kampane Do práce na bicykli tento rok zúčastnilo dovedna 11 358 registrovaných súťažiacich. Spolu sa im podarilo absolvovať viac ako 1,7 milióna kilometrov. V porovnaní s doteraz rekordným rokom 2018 je to o vyše 300-tisíc kilometrov viac a oproti „pandemickému“ septembru 2020 je to bezmála dvojnásobok. Účastníci odjazdili na bicykloch v porovnaní s absolútnym rekordom o vyše 20-tisíc jázd viac a spolu s chodcami a používateľmi verejnej dopravy usporili vyše 513 ton CO₂. Tohoročná kampaň spojila v podpore bezemisnej prepravy aj takmer 1 300 zamestnávateľov na celom Slovensku, spomedzi ktorých až takmer stovka mala tzv. firemného koordinátora, ktorý propagoval a koordinoval súťaž medzi kolegami.
Hlavnými cieľmi obľúbenej aktivity Do práce na bicykli je podporiť rozvoj nemotorovej, predovšetkým cyklistickej dopravy v mestách a vyzvať samosprávy na Slovensku k vytváraniu kvalitných podmienok pre ekologické druhy dopravy v meste. Okrem toho chce kampaň motivovať zamestnávateľov, aby budovali vo svojich sídlach vhodné podmienky pre zamestnancov, ktorí dochádzajú do práce na bicykli a motivovať zamestnancov, aby viac používali túto formu alternatívnej dopravy pri každodennom cestovaní do práce.