Vybavovanie sťažností
Forma agendy | Podnikateľ |
---|---|
Sekcia | Odbor vnútornej organizácie a správy MsÚ |
Lehoty | Zákonná lehota do 60 pracovných dní |
Sťažnosť je podanie fyzickej osoby alebo právnickej osoby , ktorým
a) sa domáha ochrany svojich práv alebo právom chránených záujmov, o ktorých sa domnieva, že boli porušené činnosťou alebo nečinnosťou orgánu verejnej správy,
b) poukazuje na konkrétne nedostatky, najmä na porušenie právnych predpisov, ktorých odstránenie je v pôsobnosti orgánu verejnej správy.
Musí byť písomná, obsahovať náležitosti v zmysle zákona č. 9/2010 o sťažnostiach v znení neskorších predpisov a možno ju podať v listinnej podobe s vlastnoručným podpisom alebo v elektronickej podobe prostredníctvom prístupového miesta, ktoré vyžaduje úspešnú autentifikáciu sťažovateľa (elektronický podpis prostredníctvom elektronického OP).
Podanie majúce charakter dopytu, vyjadrenia názoru, žiadosti, podnetu alebo návrhu nie je sťažnosťou.